tisdag 26 mars 2013

Dagen efter

Jahaja igår var jag glad i hågen över att ha startat denna blogg och skrivit mitt första inlägg, och idag kommer baksmällan :) Jag vet ju inte hur man använder alla appar, verktyg, layouter, hur man lägger till andra som bloggar, hur får man igång en sån pass schysst sida så att man får ansluta reklam...kan man visa youtube klipp ? Frågor...frågor....så många frågor.

Eftersom jag retreatar mig igenom ännu en dag för att få tillbaka rösten så har jag ju all tid i världen,
Ipren,strepsil,bafucin en stor kanna kaffe, läsa bloggar, läsa instruktioner och hemsidor om att starta bloggar.

Min vana trogen när jag har en ledig förmiddag hemma så kollar jag på Malou Von Sivers efter tio,
ett små trevligt program som tar upp både lätta och tunga dagsaktuella ämnen. I dag handlade det bla om två av Sveriges mest lästa bloggerskor Tyra Sjöstedt och Sofia "PT-Fia" Sjöströms  utbrändhet och sociala mediers baksida, om att sociala medier tar över livet en I-lands problem som jag kan förstå men inte är bekant med.


Jahaja tänkte jag ännu en gång...var det här ett så smart initiativ av mig egentligen ? Det verkar ju otroligt tidskrävande det här, måste man vara så hängiven ?  När det blir vår och springspår/ cykelbanor ligger is och snöfria i all sin härlighet då vill då inte jag att några sociala medier ska ta över mitt liv, vill man dessutom skriva något vettigt så gäller det ju att kolla så att man inte trampar i klaveret och kommer med osanningar. Petimeter som jag är med sånt, så kommer jag väll att googla sönder mig :)


Nåväl...jag får väll helt enkelt bara göra mitt bästa och vara mig själv  skriva om sånt som intresserar mig och sånt som jag brinner för här i livet  vill någon/ några läsa det och bolla tillbaka tips, tankar och idéer så får jag väll vara glad för det.


När jag anslöt mig till bloggportalen för att bloggen ska synas tydligare så fick jag kategorisera mig själv...och det var inte lätt :) Det slutade med att jag kategoriserade mig själv under humaniora och livsåskådning, humor, sport och fritid. Nåväl det låter väl hyffsat seriöst och inte allför ytligt för en snart 42 årig tonårsmorsa som har upptäckt hur hon ska hålla sig någorlunda frisk och sund och insett hur skönt livet känns efter ett ordentligt träningspass.

Det här med bloggande är ju lite halvkänsligt för vissa...säger man bloggerska, så tänkte iallafall jag tidigare per automatik på diverse yngre, blivande fashionistor som  proppagerade för alla flickors rätt att äga åtminstone ett par Loboutin skor. Obs fakta ruta !... Loboutin är ett varumärke skapat av den franska väsk och skodesignern Christian Loboutin. Alla  kvinnliga kändisar med värdighet och rang använder dessa skor, märket lyftes fram väldigt tydlig av Sarah Jessika Parker i sex & the city ,  J Lo  gjorde en låt för några år sedan som heter just Loboutins en annan ivrig förespråkare är  mode ikonen Viktoria Beckham.


 Nog om detta och mitt då inskränkta förhållande till att blogga och läsa bloggar :) så tänkte jag tills jag själv började läsa tex Jonas Coltings blogg, fitness PT:n Olga Rönnbergs blogg mfl och upptäckte att bloggvärlden handlar om så mycket annat än mode, inredning och kändisskap. Att blogga är väll att kunna göra sin röst hörd och ha en dialog med omvärlden, människor som man annars inte skulle ha haft möjligheten att komunicera med. Det här är ju internets speakers Corner en plats där det är tillåtet för vem som helst att hålla "offentliga tal  så jag gör som sagt var ett försök att hitta en nisch i denna bloggvärld där jag kan nå fram med mitt budskap att humans are awesome.

Jag borde inte men kan inte låta bli - Let´s be careful out there....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar