måndag 25 mars 2013

Retreatar mig in i bloggarnas värld idag 25 mars 2013

Ända sedan barnsben har jag varit väldigt verbal att komunicera är livsviktigt för mig...sedan några dagar tillbaka har jag släpat runt på en envis förkylning/ halsåkomma som sedan igår har satt sig på mina stämband.

Jag har i nuläget i stort sett ingen röst :) Jag sitter alltså här ensam hemma på kammaren i någon sorts retreat... begrundar livet utan röst och inser att svaret måste vara att blogga !!! genialiskt... komunikation utan att använda rösten.

Dessutom är det faktiskt Marie bebådelsedag idag och eftersom jag heter Marie och bebådelse betyder kungörelse så ser jag det mer eller mindre som ett tecken på att det är dags att göra min "röst" lite mera hörd.

 Jag hoppas att någon/några människor därute vill hänga lite med mig ibland och dela tankar, åsikter, träningstips och idéer.

Här kommer ett av mina favorit citat: Framgång är följden av ett gott omdöme.
Bra omdöme är följden av erfarenhet.
Erfarenhet är ofta följden av dåligt omdöme

Är det patetiskt att avsluta ett blogginlägg på en dessutom helt ny blogg med Sergeant Phil Esterhaus i Hill street blues  - Hey let´s be careful out there ?
Jag hade en chef en gång i världen som ofta sa så på våra morgonmöten, och eftersom jag arbetar inom vården blev det lite komiskt.

Ha det gott alla !!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar